Otwieramy zapisy na sezon jesienny!

Otwieramy zapisy na sezon jesienny!


W sezonie jesiennym planujemy uruchomienie dwóch lub trzech splitów. Na poszczególne splity przydzieliliśmy następujące dni tygodnia:

Liga A - środa

Liga B - wtorek

ew. Liga C - poniedziałek

 

Główną platformą dla ligi pozostaje Steam, jednak w związku z zapowiadanym wprowadzeniem crossplayu na koniec sierpnia, umożliwiamy także zapisy kierowcom jeżdżącym na innych platformach.

W przypadku braku wprowadzenia crossplayu lub braku informacji o terminie jego wprowadzenia do końca sierpnia liga będzie odbywać się tylko na platformie Steam.

 

Wstępny kalendarz sezonu i zapisów prezentuje się następująco:

20.08-28.08 - zapisy

29.08-2.09 - presezon

5/6/7.09 - start sezonu

21/22/23.11 - koniec sezonu

 

Planowanych jest 12 wyścigów od września do listopada. W odróżnieniu od poprzednich sezonów, gdzie tory wybierane były za pomocą głosowań, kalendarz tym razem będzie z góry ustalony. Dokładny kalendarz zostanie ustalony za pomocą losowania z nadanymi wagami dla każdego z torów - im wcześniejszy jest termin ostatniej obecności danego toru w lidze (brane pod uwagę tylko podstawowe splity, bez SSS100 lub SSS555), tym większe prawdopodobieństwo wylosowania go - stąd przykładowo prawdopodobieństwo wylosowania toru we Francji (ostatni wyścig 18.11.2021) jest większe niż toru w Imoli (5.07.2022). Losowanie odbędzie się w niedzielę o 17:00, będzie transmitowane na kanale YouTube.

 

Presezon, tak jak w poprzednich latach, to trzy wyścigi na dystansie 25% poprzedzone kwalifikacjami one shot. Tory zostaną podane w późniejszym czasie, będą wybrane spośród tych, na których nie będzie odbywać się wyścig we właściwym sezonie.

Presezon służy do przypisania kierowców do odpowiednich splitów. Kierowcy zostaną podzieleni na trzy lub cztery grupy w zależności od liczby chętnych.

Zasady kwalifikacji w przypadku trzech grup są następujące:

  • do ligi A trafia po 6 najlepszych kierowców z każdej sesji oraz 2 spoza tego grona z najwyższymi wynikami w rankingu ELO z SSS555 lub z całej historii ligi (jeśli kierowca nie brał udziału w SSS555)
  • do ligi B trafiają kierowcy z miejsc 7-12 z każdej sesji oraz od 2 do 4 (w zależności od tego, ilu kierowców z tych miejsc zakwalifikuje się do ligi A) spoza tego grona z najwyższymi wynikami w rankingu ELO
  • do ligi C trafiają pozostali kierowcy, w przypadku liczby kierowców większej niż 60 o kwalifikacji decyduje ranking ELO, a w dalszej kolejności pozycja w presezonie

W przypadku dwóch splitów zasady kwalifikacji do ligi A pozostają niezmienne, natomiast zasady kwalifikacji do ligi B są identyczne jak w przypadku ligi C.

Zasady kwalifikacji w przypadku czterech grup:

  • do ligi A trafia po 4 najlepszych kierowców z każdej sesji oraz 4 spoza tego grona z najwyższymi wynikami w rankingu ELO z SSS555 lub z całej historii ligi (jeśli kierowca nie brał udziału w SSS555)
  • do ligi B trafiają kierowcy z miejsc 5-9 z każdej sesji oraz od 0 do 4 (w zależności od tego, ilu kierowców z tych miejsc zakwalifikuje się do ligi A) spoza tego grona z najwyższymi wynikami w rankingu ELO
  • do ligi C trafiają pozostali kierowcy, w przypadku liczby kierowców większej niż 60 o kwalifikacji decyduje ranking ELO, a w dalszej kolejności pozycja w presezonie

 

Kolejną nowością jest wprowadzenie progów rankingowych opartych na rankingu ELO. W przypadku uruchomienia trzech splitów będą one prezentować się następująco:

- dla kierowców ligi A:

  • <1450 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze B

- dla kierowców ligi B:

  • >1600 punktów - odgórne przeniesienie do ligi A kosztem podstawowego kierowcy tej ligi z najmniejszą liczbą punktów
  • >1450 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze A
  • <1400 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze C

- dla kierowców ligi C:

  • >1550 punktów - odgórne przeniesienie do ligi B kosztem podstawowego kierowcy tej ligi z najmniejszą liczbą punktów
  • >1450 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze B

- dla rezerwowych:

  • >1500 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze A
  • <1550 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze B
  • <1450 punktów - możliwość jazdy z rezerwy w lidze C

W przypadku uruchomienia dwóch splitów zamiast trzech prezentuje się to analogicznie, oczywiście z wyłączeniem trzech ostatnich punktów dotyczących ligi C.

Domyślną wartością ELO jest 1500. Brany pod uwagę jest ranking ELO tylko dla F1 22, poprzednie gry nie mają wpływu na możliwość jazdy z rezerwy czy też przeniesienia do wyższego lub niższego splitu.

 

Kolejna zmiana jest związana z nieobecnościami. Od teraz możliwe jest usunięcie kierowcy z listy stałych kierowców i przeniesienie na rezerwę w następujących przypadkach:

  • dwukrotna niezgłoszona nieobecność w ciągu całego sezonu
  • trzykrotna zgłoszona nieobecność z rzędu
  • sześciokrotna zgłoszona nieobecność w ciągu całego sezonu

 

Zapisy są dostępne pod tym linkiem. Aby zostać zapisanym do sezonu, trzeba być na ligowym discordzie, do którego można dołączyć tutaj.

Tagi: f1, sss, simsprintseries, liga, f1pc, f122 Opublikowano: 14:46 20-08-2022 Autor: Erkow